20110905

Kortsiktigt tycker inte jag att det ser sååå dåligt ut. Dax och Volvo har liknande formationer som brukar leda till högre priser. OMXS-30, Boliden och Sandvik likaså fast lite annolrunda med en högre topp än t.ex Volvo. ATC hittar jag ingen köpnivå på. LUMI har skapat en formation för att kunna gå åt båda hållen, tyvärr finns det ingen bear LUMI, så får hoppas att den går upp. LUPE tycker jag agerar konstigt just nu, hoppar över den.
 
Tittar man på S&P-500 så tycker jag mig sen en långsiktig bear-flag men även en kortsiktig triangel-formation. Nasdaq ser lite annolrunda ut men kommer nog ha stöd vid ungefär samma nivå som S&P-500 nu.
 
För min gissning är att DAX, OMXS-30, Volvo, Boliden, LUMI och Sandvik bryter ut och skapar nya kortsiktiga toppar vid sina långsiktiga fallande trendlinjer. S&P-500 och Nasdaq har då stöd vid sina stödlinjer och skapar en högre topp inom sin bear-flag. Börsen är fortfarande lite för översåld för att gå ned ytterliggare...
 
... men såklart kan den göra det. Då tittar jag först och främst på ATC - går den under 122 kr med kraftigt volym går jag emot den och tittar om det finns andra nivåer på andra aktier.  
 
OMXS-30


S&P-500


Nasdaq


DAX


ATC


Volvo


Boliden


Sandvik


LUMI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0