20110508

Många aktier har kommit tillbaka, framförallt råvaruaktier - behöver nog lite tid för att bygga upp sig.
Volvo och Trelleborg håller emot bra och ser starka ut. SKF och SSAB ser också bra ut, bra köplägen har uppstått. Atlas Copco och Sandvik har gått tillbaka kraftigt, det efter Sandviks rapport som inte togs emot bra. Hexagon gick också tillbaka kraftigt med kom tillbaka i fredags, får se vad som händer när rapporten kommer.

Jag kunde inte ha full koll på börsen i veckan, skulle ha sålt ATC när den gick under 20-dagars MA men sålde istället allt när den gick under 166 kr. Jag är nu helt likvid - nya köplägen har dock uppstått, dock inte solklart i ATC, men går övriga börsen upp kommer jag köpa lite (bull x 3) runt 170 kr. Ska hålla lite koll på Sandvik som kom tillbaka i fredags, då den hade inverkan på ATC i veckan.

Jag sålde allt i Volvo, kunde inte ha full koll, kändes bäst så. Funderar på att aldrig köpa en aktie på svaghet, skulle t.ex ha köpt Volvo direkt när SKF:s rapport kom, inte när den låg mellan 119-114.4 kr. Viktigt att jag trycker på direkt när aktierna bryter ut.

Koncentrerar mig på ATC, Volvo, Trelleborg och SKF.

OMXS-30


S&P-500


ATC


SKF


Volvo


Trelleborg


Hexagon


SSAB


Lupe


Norsk Hydro


Statoil


AGQ





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0