20110313

Nu är det inte mycket som ser bra ut - statistik från USA, Libyen och jordbävningen i Japan. Cash is king!

S&P-500 (även Nasdaq och DJ) bröt ned från sin triangel-formation, får se om det blir en kortare vila eller en längre nedgång. 

Jag köpte lite i Atlas Copco och Volvo, Atlas när den gick över 163,8 kr och Volvo när den gick över sin fallande trendlinje på 109 kr. Volvo gick tillbaka samma dag och jag sålde allt direkt. Atlas kändes lite starkare, dagen efter gapade den ned - sålde allt. Nu i Efterhand borde jag ha sålt Atlas direkt, men lätt att säga med facit i hand...

Boliden gick ned kraftigt i torsdags men hade stöd runt 126 kr. Gapade ned på fredagen men kom tillbaka, hade tak på 126,3 kr. Får se vad som händer närmsta tiden, men går börsen ned borde det finnas läge att gå emot.

Nomi har gått ned med väldigt hög volym, ser inte alls lika stark ut längre. Sålde hälften när den gick under 165 kr, får se hur den utvecklas närmsta veckan.
Lundin Petroleum gapade över sin motståndslinje efter en köprekommendation, hade motstånd runt årshögsta. Får se hur den utvecklar sig, köper om den går över årshögsta. Jag lyckades att missa när den gick över sin motståndlinje.  
Avocet Mining har gått ned kraftigt efter sin uppgång förra veckan. Aktien känns svår, jag lämnar den.

Andra aktier som Blackpearl, Seadrill, Northland Resources, Autoliv, BW Offshore och Africa Oil är bara låta att vara.  

Om börsen fortsätter att gå ned kan Trelleborg bli intressant att gå emot eftersom den känns väldigt svag.

S&P-500


OMXS-30


Atlas Copco


SKF


Volvo


Blackpearl


Nordic Mines


Seadrill


Avocet Mining


Lundin Petroleum


Africa Oil


Northland Resources


BW Offshore


Boliden


Trelleborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0