20110213

OMXS-30 gick knappt under 1120 i fredags, vände sedan upp kraftigt efter nyheten om att Mubarack avgår. Verkar ha stöd runt 1120, ledande bolag som ATC bröt ut - indikerar att OMXS-30 verkar klara den nivån.   

ATC, Boliden, Blackpearl, Nordic Mines och Silver är klara favoriter nu.

ATC bröt ut från sin motståndinje (20-dagars MA), det indikerar att 145 kr var en bottom reversal. Jag köpte på 159 kr, volymen var inte jättehög - med facit i hand skulle jag reagerat bättre och köpt vid 158 kr. Spelar kanske inte så stor roll, men bra inför framtiden.  

Boliden har konsoliderat i flera veckor inför rapporten som kom i linje med förväntingarna. Har skapat en bra nivå - viktigt att jag reagerar och köper när den bryter ut.  

Blackpearl och Nordic Mines går starkt, väntar in konsolidering. Silvret har skapat en ny motståndsnivå - intressant. 

Volvo har jag blivit utstoppad i två gånger nu. Får se hur jag gör, volymen blir avgörande.  
Hexpol känns för ryckig - lämnar helt. 
Seadrill ser stark ut, jag lämnar dock den för ett tag - jag "känner" andra aktier bättre, satsar på dem. 
Lupe och BW Limited Offshore avvaktar jag med.
Northland Resources har jag lite svårt för, inte greppat den helt - avvaktar och ser hur den agerar. 

OMXS-30


ATC


Volvo


Boliden


Nordic Mines


Blackpearl


LUPE


Northland Resources


AGQ


Seadrill


BW Limited Offshore


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0