20110804

En sak jag har lärt mig denna vecka, köp aldrig på gap direkt vid öppning. Många aktier gapade upp i måndags, köpte Volvo och ATC som sedan sjönk tillbaka, så var tvungen att sälja allt. Jag gick sedan till jobbet och såg att Index var ned kraftigt, både Volvo och ATC hade gått under sina stödlinjer. Har sedan fortsatt att gå ned kraftigt dagarna efter, nu är det bara vänta och se hur de väljer att bygga upp sig, antingen för köp eller för att gå emot. Många aktier såg ganska bra ut, som Volvo, LUPE, ABB mm.
Volymen är extremt hög vilket säger det mesta, men som sagt, får reagera och agera på det som händer.

Egentligen borde jag vara glad, jag har alla mina pengar på sidlinjen och kan bara vänta ut köp eller ett läge att gå emot. Men nej, känner mig lite borta, det var så oväntat, börserna var lite översålda, alla väntade på en rekyl upp och istället gick det ned kraftigt, hade nog inte gått emot om jag inte hade jobbat. Men men, man behöver inte vara med i alla lägen, viktigast är att mitt system fungerar! Sedan var det idiotköp i måndags, skulle ha väntat 30-60 min innan jag agerade, volymen var inte speciellt hög heller.
Alla paniksäljer, så måste vara försiktig om jag går in vid stödnivåer med tighta stop loss.


OMXS-30                     OMXS-30 5 år
  

ATC                            ATC år 
 

VOlvo                          Volvo 5 år
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0